Quaderni IRCrES 17. Cap.5

Capitolo 5
Il pubblico di MITO SettembreMusica nel 2021: caratteristiche, consumi ed effetti nell’edizione della pandemia

Martha Friela, Andrea Morellib, Vittorio Ottaviania, Giovanna Segrec,d

a Libera Università di Lingue e Comunicazione IULM

b OMERO, Centro Interdipartimentale di ricerca in studi urbani, Università degli Studi di Torino

c Università di Torino, Dipartimento di Economia e Statistica “Cognetti de Martiis”, Campus Luigi Einaudi, Lungo Dora Siena 100/A, 10154 Torino, Italia

d CNR-IRCrES, Consiglio Nazionale delle Ricerche – Istituto di Ricerca sulla Crescita Economica Sostenibile, Strada delle Cacce 73, 10135 Torino, Italia

Corresponding author: giovanna.segre@unito.it

 

Abstract

After the 2020 experience, the festival “MITO SettembreMusica” returns for its second edition in times of pandemic. Despite the difficulties and limitations imposed by the health situation, the 2021 year’s results testify once again how the strategic alliance between the two major cities in northern Italy can offer the public one of the most important classical music festivals on the European level. The study analyses the relationship between the festival and its audience by studying a sample of 1,367 spectators who attended at least one MITO 2021 concert. The results highlight the socio-demographic and cultural consumption profile, a set of motivations for attending, and the users’ behavior and satisfaction.

Keywords: classical music, festivals, cultural consumption.

 

DOI: 10.23760/2499-6661.2023.17.05

ISBN: 978-88-98193-32- 5

ISSN (online): 2499-6661

 

How to Cite

Friel, M., Morelli, A., Ottaviani V., & Segre, G., (2023). Il pubblico di MITO SettembreMusica nel 2021: caratteristiche, consumi ed effetti nell’edizione della pandemia. In Segre G. & Vitali, G. (a cura di). Torino creativa. Specializzazioni, impatti e profili di consumo (Quaderni IRCrES, 17). Torino: CNR-IRCrES, pp. 79-102. Disponibile da http://dx.doi.org/10.23760/2499-6661.2023.17.05